Monday, May 5, 2008

{Kā glābt RVR}



Hmm kā jau rakstīju Latvijai jau tuvākajā laikā būs nepieciešams super vilciens. Un manā skatījumā tikai loģiski būtu ja šo vilcienu būvēs RVR.
Kas šobrīd ir RVR? RVR turpina aizsāktās tradīcijas un pat būvē jaunus vilcienus mūsu Baltkrievu kolēģiem. Turklāt viņi visnotaļ veiksmīgi spēj renovēt vecos vilcienu sastāvus.
Kādas ir perspektīvas? Šobrīd Latvija ir jaunu vilcienu gaidās,bet Krievijā situācija ir pat ļoti interesanta.
Konkurenti arī nesnauž, Čehiem ir CityElefant, poļiem arī ir ko piedāvāt (un nebūt ne tas slikākais piedāvājums).

Krievijā kā jau pieminēju ir ļoti interesanta situācija. Pēc ER200 viņi mēģināja atkārtot un izveidot nedaudz modernizētāku ER200 versiu. Ja kāds ir aizmirsis ER200 varētu būt viens no progresīvākajiem RVR darinājumiem. Hmm, Krievijā šis projekts neizdevās (laikam pietrūka pacietības) un viņi pasūtīja Siemens Velaro. Turklāt Krievija plāno attīstīt ātrgaitas vilcienus, bet tikai izmantojot importētu tehnoloģiju, varbūt līdzīgi kā Dienvidkoreja, kura pēc TGV tehnoloģijas importa, galu galā uz taisa tagad savu TGV.

Vēl interesantāku krievijas situāciju padara tas, ka Krievijas dzelzceļš pats neoficiāli ir atdzinis ka krievijas ražotāji neražo krievijas apstākļiem atbilstošus vilcienus.

Ko tad krievu ražotāji būvē? Viņi līdzīgi kā RVR vēl arvien izmanto PSRS ietvaru ar jaunu saturu. Diemžēl, ne velti PSRS laikā pasažieru vilcienus būvēja Latvijā, viens no galvenajiem iemesliem ir vēl ar vien kvalitāte. Raksta sākumā Jūs redzat PA-2 vilcienu, kurš reāli ir būvēts izmantojot metro vagonu principus, hmm un es atkal atkārtošos, man ir aizdomas, ka šie vilcieni ir līdzīgi Baltkrievu trolejbusiem, sākumā izskatās skaisti, bet pēc diviem gadiem tos neatšķirsi no senajām škodām Rīgas ielās.

Bet no PA-2 ir ko mācīties, varbūt nevajag uzreiz visu kardināli mainīt, bet ir vērts pamazām bet mērķtiecīgi attīstīt produkciju.

Šajā sakarā RVR jau to dara, modernizētie elektrovilcieni to pierāda.

Uzkaitīsim, kas ir pats galvenais jāizdara lai mūsu RVR varētu droši iesoļot nākamajā vilcienu paaudzē:

1) vilcieniem jānodrošina iekāpšana gan no zemās gan no augstās platformas (konkrētajam vilcienam var būt vai 1 vai abi varianti)
2) jizveido cietā vagonu sakabe, veidojot vienlaidus vilcienu
3) jāsamazina trokšņainība vagonos, jāizveido ventilācijas sistēma, kura izmantotu kondicionierus

Laikam pie pēdējiem diviem punktiem RVR noteikti strādā, bet pats svarīgākais ir pirmais punkts.
Kāpēc?
Vagona dizains ir palicis nemainīgs praktiski no ER-2 laikiem, tas protams ir labi, bet...
Šiem vagoniem ir problēmas ar zemajām platformām. Reti kurš var nepiekrist, iekāpšana ir neērta un pat bailīga, nemaz nerunājot, ka vilcienam ilgāk jāuzturās pieturā, lai vienkārši kāds paspētu iekāpt/izkāpt.

Jautājums paliek, kā to vienkāršāk izdarīt?
Protams ka jāmaina vagona uzbūve.
Kā to optimālāk izdarīt?
Atbilde slēpjas sīkumos:
1) vagona durvīm jābūt vagonam pa vidu
2) jābūt cietajai sakabei
3) vagona ieejai jābūt platformas līmenī

Apskatīsim tuvāk šos punktus
Itkā vairāk ir labāk, bet tā nav, jo vairāk kustīgo detaļu jo vairāk problēmu. Ja durvis novieto vagonam pa vidu pasažieriem vienlīdz labi ir pieejamas abas vagona puses, ja novieto vagona galā, tad tikai viena, bet ja ir cietā sakabe, tad šīs gala durvis ir blakus blakus vagona gala durvīm. Jaunajā AGV (franču TGV pēctecis) vilcienā ir tikai vienas durvis vagonā (vagona galā). Ja vagonam jābūt piemērotam augstai iekāpšanai, tad durvis varam novietot vagona galos, bet ja zemai tad vidū, pāršķeļot vilcienu uz pusēm, pusi vagona izveidojot zemā perona līmenī un pusi augstā, mēs saglabātu zemo iekāpšanu vilcienā, varētu uztaisīt ērtākas trepes uz augstajām vilciena daļām un nodrošināt vagona unversālumu, ļaujot to izmantot vainu zemā, vai augstā līmeņa peronai vai pat kombinētajiem.

Piemērs
______________
___------______[]_
*00-----[]----------00*

1 comment:

Uldis said...

O, atklāju Tavu bluogu.

http://www.catonmat.net/blog/musical-geek-friday-model-view-controller-song/ par MVC un MIC, var būt interesanti :)